waiheke island

Äntligen blev dagsturen till Waiheke Island gjord. Vi, jag och Jessika, hade köpt en deal på grabone så att färjebiljetten blev typ halva priset - grymt tyckte vi. När vi sedan kommer till ön inser vi att detta bolag som körde färjan hade inte riktigt samma hamn som det stora företaget... Så för att gå till informationscentret eller för att hyra cyklar så gällde det att gå 4.5km enkel väg... Jo men tjena. Vi hade ju ungefär 4timmar på oss att utforska ön innan returfärjan skulle avgå. Vi gick och gick och gick och gick men sedan hittade vi ett rimligt matställe och en strand. Där spenderade vi dagen. Jag kan säga att jag varit ute på ön nu, men jag kan väl inte säga att jag utforskade den så där väldans mycket. Bostadsområdena där är fina i alla fall. Vi får väl skylla oss själva att vi är bra pålästa *host*. Nu har jag i alla fall sett hela Nya Zeeland och jag har påbörjat ett litet inlägg om mina guldklimpar. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback