Morsdag

I dag är det alla mammors dag, men lite mer är det nog min mammas. För hon är ju faktiskt MIN mamma. I dag är det en dag att äta god middag och tårta i deras ära. Jag gillar sådana här saker att fira, äta tårta tillsammans med släkten. Diskutera vem som är mest mamma, den som har varit mamma längst? har flest barn? osv. Jag har även under dagen klurat på om man säger "grattis på morsdag"? Det låter så himla konstigt. "Ha en bra morsdag" föredrar jag i alla fall.
 
En mamma får man en gång, men får "drass" med den hela livet. I tjugo år har du varit min mamma och jag vet att jag inte har varit något "änglabarn" och att vi haft våra stunder då tystnaden fått säga sitt. Eller då jag fått skrika mig hes av missnöje. Ibland har tårar till och med rullat ner min kind av saknad eller av längtan. Men du har alltid stöttat mig när det gällde skidorna, fotbollen och orienteringen - du ville mig alltid väl, kanske lite väl mycket ibland. Du har skjutsat mig veckorna långa till olika aktiviteter och har satt mig och min bror före dig själv. Du hjälpte mig att designa min älskade balklänning. Du har stöttat mig genom de tuffa skolåren, även fast jag inte kanske alltid var mottaglig för hjälpen. Du trotsade din flygrädsla och kom hit, du kom hela vägen hit till Nya Zeeland för att hälsa på mig och gav mig möjligheten att få dela av mig av detta till dig. 
 
Nu är det fyra veckor kvar tills jag är hemma igen, fyra veckor tills jag får krama om dig. Fyra veckor kvar tills vi på riktigt kan starta vår vuxna mor och dotter relation. Jag är glad att jag har dig mamma. Ät en god tårta och skäm bort dig idag. Jag hoppas att pappa uppvaktar dig på något sätt när jag och bror lyser med vår frånvaro.
Kram
 
 

Kommentarer
Margaretha säger:

Tack för dom fina orden - jordgubbsmarängtårta gjorde jag och farmor hallontårta dessa åts med Norrgården. Mammorna fick ta i åldersordning :). Middagen blev grillrester från i lördags och vi firade med att rösta i EU-valet!

Snart står du här igen - tänk vad fort tiden går! Ta vara på tiden som är kvar och krama lite extra på dina barn!

2014-05-26 | 10:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback