inte som tänkt

De där främlingarna jag nämnde i förra inlägget visade sig vara några som jobbade på en olivfarm i närheten och behövde någonstans och bo. Det var två tjejer och en kille. De var väl trevliga men saknade ganska så mycket respekt mot mig som faktiskt bor här. När jag kom hem (till min som jag trodde kliniska lägenhet - städade den i 3h samma dag som jag åkte till Samoa) möttes jag av ett kaos. Diskbänken var täckt av matrester, disk, mat och sopor. På golvet fanns väskor, torrvaror och andra grejer. Vid handfatet i badrummet var det så mycket grejer att jag inte ens fick plats att lägga ner min tandborste. Mitt shampos innehåll hade minskat rejält och är nu i riskzoonen för att inte räcka fram tills det att jag lämnar landet. 
 
Mitt element var borta och så lixom mina filtar. Det är lite kyligt här på nätterna nu för tiden. En av dem måste ha sovit i min säng då den var annorlunda bäddad än vad jag lämnade den + att jag hittade svarta hårstrån på kudden. 
 
Det blev en helt annorlunda hemkomst än vad jag trodde och var inställd på. Min värdmamma hade försökt att smsa mig för att förvarna mig men meddelandet hade inte kommit fram. Det gick bra de nätterna vi bodde tillsammans, att de vaknade innan 7 och gjorde frukost ledde väl bara till att jag hann morna mig lite innan det var dags för mig att gå upp. (positivt tänkande). 
 
Jag önskade dem trevlig resa när de åkte och drog en lättnadens suck över att ha lägenheten ett par dagar för mig själv innan en av tyska killarna, Ferdi, som har bott hos oss förut kommer tillbaka för en vecka. Ibland kan man tro att detta är ett hotell/hostel men det är bara ett väldigt stort hus och godhjärtade värdföräldrar som ligger bakom det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback