I morgon är det April

Tro det eller ej, men det är första April i morgon och det är INTE ett skämt. I Sverige går det mot ljusare tider och våren är på riktigt där. Här går det mot mörkare dagar, i morse när jag gick upp var det så mörkt ute och kallt inne att mina mysis kläder åkte på. Dock gladde det mig att termometern visade över 25° - än är inte sommaren här över. (Även fast den rent vetenskapligt har varit över i en månad) 
 
Jag lever och dagarna rullar på. Tänker på framtid och försöker att sätta mig in i ett annat sammanhang än "Frida är au pair". Har i alla fall jobb i Sverige när jag kommer hem, vilket känns riktigt, riktigt bra. Det är ungefär 15dagar kvar tills ansökningarna till Universitet ska vara inne och jag kan knappast vara mer säker på att jag absolut inte ska studera till hösten. Finns så mycket annat som lockar mer, men man ska väl söka ändå antar jag. Och om jag känner mig själv rätt så hinner jag bli sugen på studier innan augusti haha. 
 
Här borta bockar jag annars av att göra grejer, mer om det i ett annat inlägg. Min familj har bara några dagar kvar i detta fantastiska land. Jag har blivit av med stora delar av min flygrädsla. Jag ligger efter med learningstorys. Bokar hostel inför min resa till sydön. Letar au pair med min värdmamma, som förövrigt utnämnde mig till deras bästa au pair tidigare idag. Annars fortsätter de vanliga rutinerna med musik på måndagar, simning på tisdagar, playgroup på onsdgar och fredagar samt playdates på torsdagar. Livet är rätt inrutat, men otroligt nice för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback