ett inlägg bland andra inlägg

Ännu en helg har passerat, jag kan inte sluta förvånas över hur fort tiden bara rusar förbi. Förra veckan avslutades i fredags med min första "hejdå fest". God mat, fina vänner och underbar värdfamilj. Om två veckor bor jag på ett hostel i Sydney. På lördag lunch mötte jag upp Caroline för en trevlig eftermiddag i Albany. Sedan fortsatte jag hem till Jessika där vi lagade en smaskig middag och kikade på film. Hela gårdagen gick ut på att bocka av grejer på "att göra innan jag lämnar Nya Zeeland" listan. Blev i alla fall ett par saker mindre där. Sedan avslutade vi dagen på en nattmarknad, nattmarknader är så charmiga i sig, billigmat, massa prylar, och en miljon människor typ. I dag mötte vi upp två vänner för lunch och sedan blev det mest att strosa runt i Takapuna, bocka av ytterliggare ett par saker från den där listan och bara andas in frisk vintrig luft. Under helgen har jag också köpt en massa grejer - dålig tajming då väskan redan är tajt på plats. Men "det löser sig".
 
Det har blivit officiellt vinter här nu, juni = vinter. Hur skumt låter det inte? Nu efter ett par svalare veckor är jag sugen på värme och svensk sommar och jag känner mig klar här nu, redo att gå vidare. Redo att ta reda på vem den där Frida är. Frida utan fyra barn att ta hand om. Frida som inte är en Au pair. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback