2013 - ett år som innehöll allt och lite till

Innan jag ger mig in på att försöka summera min resa så tänkte jag väl försöka mig på en summering av året som innehöll allt och ännu mer. 2013 började på stortorget i Örebro med goda vänner, en forsande flod tårar ur ögonen och sedan ringde jag mamma vid halv 1 och ville åka hem. Trots goda vänner gick allt fel den kvällen, när jag väl somnade trodde jag inte att det kommande året skulle bli så bra som det tillslut blev.
 
Under det gågna året har jag...:
...Panikat över skolarbete
...Tagit studenten
...Gjort debut som skidorienteringsmotionär
...Fått hyffsad ordning på nacken (whiplash skadan)
...Slutat som tränare i Garphyttans IF
...Fyllt 19år
...Gjort debut som ledare för örebro läns skidförbund
...Vågat åka tillbaka till Mora och skidgymnasiet, vågade att minnas och sakna det som var
...Fått vara en del av Risbergska skolans vårkonsert 
...Åkt skidor längs spåren i bergen 
...Kämpat mot demoner och inre röster
...Gått på bal 
...Fotat balar
...Vunnit krampen
...Jobbat på Kollo
...Pajat en telefon
...Träffat nya vänner
...Umgåtts med världens bästa vänner
...Flyttat till Nya Zeeland
...Hoppat Skydive
...Testat Couchsurfing 
...Träffat ännu fler vänner
...Jobbat som au pair
...Åkt slalom på södra halvklotet
...Orienterat bland lianer
...Firat jul så långt bort man kan komma
...Bokat en resa till en paradisö
...Spelat massvis med horn
...Spelat nationalsånger inför en landskamp i handboll
...Varit på gyllenetider live
...m.m.
 
Utöver det så har jag...
...Inte varit lika mycket skadad som tidigare år
...Jag har vunnit kampen mot demonerna
...Jag har pratat mer engelska än vad jag gjort under min livstid
...Jag har lärt mig att våga prata i telefon
...Jag har blivit mycket mer självsäker
...Jag har vuxit som människa
...Inte varit kär
...övervunnit min största rädsla
...somnat med ett leende 364 kvällar
 
2014 började precis som 2013, gråtandes på ett torg - men denna gång i Wellington. Undra om jag i framtiden ska hoppa över nyår, dem verkar inte ha så gott inflytande på mig.. Men trots den dåliga starten på 2014 så känner jag på mig att detta år kommer att bli Amazing. 
 

mestadels mobilbilder och de bilderna från första halvvåret är tagna från min andra blogg därav att kvalitén är så otroligt hög ;)
 
 
 

Kommentarer
Olivia säger:

Åh, Frida! Låter som 2013 har varit ett lärorikt och mäktigt år! Jag önskar dig ett fantastiskt 2014 med ännu mer kalas och glädje! :D Du är en sådan mega bra person med ett sånt stort hjärta och ödmjukhet!!!! Kommer alltid komma ihåg alla kollo-promenader och allt annat kollomys! :) Ta hand om dig kära vän, så hoppas jag vi ses när du kmr tillbaka till Sverige. Guds välsignelse! Massor av kramar från Olivia

Svar: 2013 gav mig mycket, men satte mig även mer på prövning än vad något tidgare år har gjort. Du är underbar Olivia, blir så himla glad av alla dina fina ord. Kollo promenader och annat mys kommer jag alltid att bära med mig. Ta hand om dig med, njut av tiden som ligger framför dig med studenten och allt. Klart vi ses i Sverige igen. Massor av kärlek och kramar från mig
Frida Karlsson

2014-01-13 | 16:48:39
Lisen säger:

Åh Frida vad många finafina och roliga och galna minnen jag har med dig! Ser alla bilder och känner bara att du verkligen förgyllde mitt 2013! Tack älskade du <3 saknar dig massa! Kram o puss

Svar: JAAAA! och detsamma vännen, och fler ska det bli!!
Du är så himla bra, du räddade min baldag, våra fikastunder i Rosen, när ni hälsade på mig i Gränna m.m.m. Tack för ett underbart år hjärtat <3
Frida Karlsson

2014-01-20 | 14:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback