välbehövligt besök av familjen annorlunda

Onsdagen den 19/3 runt lunchtid landade min familj på Auckland airport. Jag och Grace hann med nöd och näppe dit för att möta dem. Jag fick smaka svensk choklad och insåg hur otroligt gott det är. Det är konstigt att träffa några så nära som sin familj efter så lång tid som 8 månader. Men nu i efterhand är jag otroligt glad att de kom. Grace charmade dem alla på en gång. De hann även träffa Jessika, bada i havet och pappa hann få massera mina fötter - ÄNTLIGEN.


Torsdag: Mot Paihia via Tutukaka




Fredag: Cape Reinga och vinprovning





(några sandboarding bilder i repris)

Lördag: Delfintour till havs och brorsans skydive


Söndag: "Hemresa" - återresa till Kaukapakapa för att lämna av mig för att fortsätta söderut.

Fredag: Frida flyger ner till Wellinton och möter upp familjen igen

Lördag: Tongariro crossing, en 19.4 km lång vandring över vulkaner


 
Söndag: Körning mot Rotorua via Taupo med stopp i Turanga för att göra white water rafting. Frida flyger hem från Rotorua - mer om den flygturen i ett annat inlägg.


Tisdag: Familjen åter i Kaukapakapa och vi håller i en lyckad middag för familjen. Jag får även höra att jag är den bästa au pairen man kan tänka sig. 


Onsdag: Familjen åker in till Auckland och turistar. Jag får på kvällen lyckan över att boxas mot min bror på boxfit. Han är stark så det blev bra träning men framför allt var det så vansinigt kul!


Torsdag: Sista dagen med familjen, besök i en regional park, strövande i Auckland, Besök i Sky tower och middag på en väldigt fin restaurang - för fin för "familjen annorlunda". 

Lånat ett par bilder från brorsan och pappa
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback