semestern kunde börjat bättre

I går hade jag tur i oturen med flyget. Mitt rikiga blev inställt pga vädret och jag fick besked om att nästa flyg gick morgonen därpå. Aldrig sa jag och de hittade ett par platser på ett direktflyg till Blenheim.  Men efter fyra timmar på flygplatsen mer än två timmar försening osv så kom jag iväg och fram. 
 
Idag gick allt bra fick ut hyrbilen osv och började köra, musiken glappade men det fick väl duga. Efter 45minuter så stannade jag och fotade lite och bilen vägrar starta. Hände ingenting när man vred på nyckeln.  Där stod jag gråtandes mitt ute i ingenting med en bil som vägrar starta och jag fick inte heller upp motorhuven. Stannar första bil = asiater som inte kan engelska.  Perfekt. Stannar nästa bil som hjälpte mig men konstaterade att jag behövde dra åt en skruv för att det skulle fungera helt. Jag kör iväg, vågar inte stanna. På vägen till Nelson så lägger bilen av tre ytterligare ggr men hoppar igång igen. Tack. Kommer till första bensinmacken och ber dem om hjälp.  Fick hjälp att få igång bilen igen men de hade inte en skiftnyckel så då blev det jakt efter en bilservice firma som är öppen på lördagar. Skulle inte tro det. Bestämmer mig för att testa en annan bensinmack och de kunde hjälpa mig. Nu mår bilen bra igen och Frida kan äntligen våga stänga av bilen utan att behöva sparka till batteriet i motorhuven först. 
 
Frida är trött och hoppas på en betydligt bättre dag i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback