I morgon åker jaaaag

Tiden går fort, kanske för fort om man tänker efter knappt sex arbetsveckor tills jag lämnar landet + lite resor förstås. I morgon är åker jag till sydön men det är inte lång tid kvar tills jag åker förgått, hemskt att säga. Men det är sanningen. Letandet efter den nya au pairen fortsätter, kanske ska bli en följetång detta??? I dag skypade vi med den som vi gillat bäst, det gick bra och både jag och min värdmamma är mer än nöjda. (att svenskan vi skypade med sedan var riktigt härlig - nästan så jag önskar jag kunde stanna ett år till bara för att hänga med henne). Så nu får vi se hur det blir. Håller tummarna, ber en bön och korsar fingrarna.
 
Som sagt i morgon drar jag iväg till sydön, väskan är inte packad (eller den var packad - men sedan började jag om). Pappren som borde vara utskrivna är det inte. Känner mig knappt taggad (men blir väl det på vägen). Jag önskar lite att jag var där på Samoa, inget bilkörande, inga krav, inga måsten - bara vara. 
 
Nu måste jag rycka upp mig, ses och hörs någon gång när Frida befinner sig ännu längre ifrån Sverige. 
 

Kommentarer
Sara säger:

Hej Frida!
Jag funderar på att söka som au pair i NZ och har läst på STS hemsida att man bör ha erfarenhet av barn. På hemsidan står det att man bör ha 200 h av erfarenhet med barn som man inte är släkt med på sin ansökan, undrar därför om du hade det på din ansökan och om det är ett måste?

Svar: Jag hade det men kan inte säga om det är ett måste måste men hur som helst så är det bra för dig själv att ha den erfarenheten. Så försök att få ihop timmarna, kolla med sts annars! Är det något mer du undrar så är det bara att fråga! :)
Frida Karlsson

2014-04-10 | 20:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback