Hem ljuva hem

Jag är hemma igen, hemma på 39 Oyster Point Road efter 17dagar på sydön. Hemma i min säng, ingen himla hostel säng. Resan var underbar, helt overkligt fantastisk. Som jag var inne på tidigare så har jag verkligen fått upp ögonen för backpacking nu, jag och min väska på äventyr lixom. Nackdelen är att det finns tid att tänka, tid att gå igenom alla miljarder tankar, drömmar och fantasier som vandrar genom mitt huvud under en dag. Jag har även konstaterat en drös gånger hur vackert detta land är, hur varierat landskapet är och hur mycket jag kommer sakna närheten till havet när jag åter är i Sverige. 
 
Jag har nu sett hela Nya Zeeland, från sydligaste udden till norraste spettsen, från Bluff till Cape Reinga. Många mil i bil, x-antal nätter på hostel och några slantar fattigare så är jag "klar" med att upptäcka Nya Zeeland. Jag önskar jag hade haft tid att göra lite fler vandringar, men finns viljan så finns även tiden senare i livet. Jag kommer skriva ett inlägg senare om mina favoritplatser, för det finns några stycken av den varan - kanske borde skriva ihop en "topp tio" lista.. eller en topp tjugo.. Kommer även komma ett rejält eller några stycken inlägg från sydöresan, mina 1500bilder vill göra er avundsjuka. 
 
Nu ska jag äta indiskt till middag. Fy sjutton vad gött det är att vara hemma igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback