Tänk så mycket som får plats i en endaste helg

Helgen började med att jag mötte upp några vänner @katta, Jennica och Jessika i Albany för middag och sedan för en bio - Hunger games 2 stod på programmet. Den var kanske bra, eller de andra tyckte den var bra, jag tyckte att den var lååång. Sedan sov jag hos Jessika för att vi tidigt (läs klockan 10) nästa dag skulle sätta oss i bilen och påbörja vårat uppdrag för dagen: Besöka de största vulkanerna. Sagt och gjort och om jag ska rekommendera något att göra i Auckland så ska man helt klart upp på One tree hill, är man hurtig så kan man springa upp, är man Frida å Jessika så tar man bilen. Men det var otroligt vilket område, en enormpark och väl upp på "kullen" så hade man en 360° vy över Auckland. Ballt. Mt. Albert och Mt. Wellington var riktiga besvikelser och Mt. Eden har ju en ball krater i alla fall. MEN det coolaste denna dag var att vi inte använmde GPS utan vi körde på en gammal hederlig karta, det trodde du inte Pappa! Så himla charmigt!

När jag dumpat Jessika hos några tyskor i New Lynn så åkte jag tillbaka till Albany och spenderade kvällen med Jennica och Katta. det var supermysigt tills det att mitt huvud strejkade, migrän och skit. Tur man har bra vänner som har resurser hemma för att ta hand om en Frida som var väck. Däckade på badrumsgolvet och sov sedan natten på golvet - länge sedan jag sov så bra. 

I morse träffade jag en vän, en Kiwi vän. Alltså inte träffade så där som att man kan bestämma träff utan vi träffades för första gången och knöt kontakt. Jag åkte till krykan då brudarna skulle träna och jag mådde fortfarande bajs och inte vill träna. Jag satte mig på en stol till vänster, som jag alltid gör. Studerade den fina ryggtavlan på killen framför mig tills det drog igång. Sedan kom en tjej fram till mig, man skulle hälsa på folk runt omkring och då jag satt själv så kom hon fram, och frågade om jag var här själv och ville sitta brevid henne. Jag sa ja. Efteråt så pratade vi mer, hon var 22 och tro det eller ej men bor i Kaukapakapa - låter det bynamnet bekant? Hon bor två minuter från mig. Vi pratade mer, skrattade och bytte nummer. ÄNTLIGEN har jag fått en Kiwivän! Sedan åkte jag till gymmet och duschade och fortsatte sedan till Caroline och vidare på "BBQ" med hennes värdfamilj. Mysigt och skönt att komma till ett annat sammanhang liksom. Nu är jag fylld med ny energi inför veckan som kommer, ska bara få i ordning på mitt himmla huvud först. 

Tips: Åker du hit så DRICK vatten!! 

Bilder från min och Jessikas tur runt Auckland och kullarna. Vi är bra vi då vi båda glömde våra kameror hemma, tur man har en telefon i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback