Jag längtar till framtiden!

Då min sömnsrytm inte existerar längre så att jag måste hålla mig vaken till efter 10 för att förhoppningsvis vakna efter fem i morgon och att jag både har ont i magen och ryggen idag gjorde att jag inte ville gå till gymmet och för att pigga upp mig lite så gick jag igenom alla bilder som jag tagit sedan jag kom. Det är rätt mycket saker men ändå känns det som att jag inte gör någonting alls.
 
Jag hittade en lista på en annans Au pairs blogg, allt detta har jag inte riktigt tänkt att göra men det var ändå sjukt bra grejer och framförallt så växte min "to do" lista:

Sky Dive
Segla i Bay Of Islands (planerat till februari)
Sandboarding  (planerat till februari)
Se Nya Zeelands största sjö i Taupo - CHECK
Uppleva lite vulkanisk aktivitet i Rotorua - CHECK
Stå framför den vita fyren på Cape Reinga och se två hav mötas (planerat till februari)
Gräva mig en egen varmvattenspool på Hot Water Beach i Coromandel (planerat till Jul)
Åka till Wellington, Nya Zeelands huvudstad (firar väl nyår där)
Dagsvandring på vulkanön Rangitoto Island - CHECK
Dricka vin och njuta på Waiheke Islands fantastiska vingårdar (inte riktigt planerat men med på listan "to do")
Besöka alla vårt kära Fylke i Hobbiton - CHECK
Sola på Piha B
each (kanske det kanske om jag nu kan ligga still)
Horse Trekking (planerat till jul)
Nationalmuseet Te Papa (ETT MÅSTE)
Se Glow Worm Caves i Waitomo (Skulle ju ha gjort det men grottan var då översvämmad, så det kommer.
Åka skidor i Queenstown - CHECK men i Tekapo
The Orana Wildlife Park Nevis  (borde bli under påsk)
134 m Bungy Jump
Se solnedgången från Auckland Sky Tower
Klippa ett får - (kan bli lite svårt då mina får numera ligger i frysen..)
Se the Pancake Rocks i Punakaike (planerat till påsk)
Heli-hike i Franz Joseph (Planerat till påsk)
Paddla kajak i Abel Tasman (planerat till påsk)
Se All Blacks spela på Eden Park (ETT MÅSTE)
Simma med Delfiner (planerat till påsk)
Åka på whale-watching i Kaikoura  (planerat till påsk)
Se Milford Sound (planerat till påsk)
Tongariro Crossing  (planerat och bokat till jul)
Stå på toppen av 10 vulkaner i Auckland (har ju varit på en i alla fall......)
Se stjärnorna från Mt John Observatory – Lake Tekapo (planerat till påsk)
 
Jag ska då tamisjutton inte lämna detta land fören jag har besökt varje litet hörn. Jag ska längst norrut, jag ska till söder, jag ska längst till väster och jag måste längst till öster. Så nu är jag inte längre så deppig över min strejkande kropp, det finns så många äventyr som väntar på mig.

Njut av dagen 
 
 
 

Kommentarer
Julia säger:

Hm… Alltså, påsken är inte jääättelång, det vet du va? ;) Nej men jag sitter här och önskar att jag också hade alla de där äventyren framför mig ^^ En dag ska jag också ta mig dit!!

Svar: Hahaha! Men jag är ledig i 16dagar då så min påsk är megalång! Det är bara att köra!
Frida Karlsson

2013-11-11 | 19:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback