Jag kan flyga och nu så är jag inte rädd

Jag har en förmåga att vara väldigt spontan, det kan handla om allt mellan att klippa av mig håret till att överaska någon med ett hej. Att åka hit till NZ, var ganska spontant i sig men ändå välplanerat för att vara mig. Nu när snigelposten (som vart på semester på Hawaii i två veckor) äntligen nått Sverige och Örebro kan jag äntligen avslöja något som jag, JAG faktiskt gjorde för tre och en halv vecka sedan, kommer ni ihåg helgen då jag åkte till Napier via Taupo? Den helgen i alla fall. 
 
Efter att blivit väckta av Irländare lite för många gånger och liiiite för tidigt så bestämde jag och Jessika oss för att ta en morgonpromenad. Det var klarblå himmel och bortom sjön kunde vi beskåda snöbeklädda berg, vyn var underbar och då bestämde vi oss för att göra DET, DET som jag sa aldrig i livet till när jag kom men som vi båda har blivit lite mer sugna på att göra. Vi sa, vi ringer och finns det tid i dag så gör vi det. Vi ringde klockan 9 och klockan 11 hämtade limosinen upp oss från hostlet. Spontant var ordet. 
 
JAAA, jag gjorde det. Fega jag hoppade från ett flygplan som faktiskt rörde på sig (jag trodde att det skulle stå still när man hoppade), jag trillade "handlöst" ner mot marken och fy sjutton vad fränt det var, vill göra mer mer mer mer mer mer! Dock måste man ju åka plan upp vilket var den läskiga biten. Jag fick styra fallskärmen själv och njuta över en otroligt vacker värld från ovan. 
 
Nu ska jag offentligt svara på pappas frågor som han skickade till mig efter att ha öppnat brevet med bilderna i:
Hur luktade luften däruppe? Luften luktade inget speciellt mer än att det var otroligt friskt och härligt.
Fladdrade kinderna mycket? JA! Men de bilderna är inte till för bloggen.
Vad hette han/hon som du ramlade ur planet med? Han hette något, men det minns jag inte

Killar det mycket i magen när du hamnade i en luftgrop på vägen ner?  Eller, asså det killa hela tiden!
Är det en fördel att ha stora fötter när man landar eller landar man på "kompisens" fötter? Man kan springlanda, stålanda eller sittlanda som jag gjorde. Det kändes säkert.
Fick du dra i snöret? Hur många gånger?? JA, till at styra fallskärmen med, men inte för att väckla ut den.
Vilka kläder/färger är mest inne att hoppa i? Orange är det som gäller i Whangarei, medan i Taup gällde blått.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Karin Karlsson säger:

Häftigt Frida! Grattis!

Svar: taack! Det var underbart :D
Frida Karlsson

2013-11-20 | 16:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback