En vanlig dag på jobbet

Galet vad det händer mycket alltså. Idag började jag dagen med att åka på playgroup med Grace, hon lekte med flera olika barn, hann blöta ner hela sig och impa på de äldre grabbarna med hennes tuffhet. Jag blev tagen som kiwi två gånger, alltså inte som en frukt utan som en lokalbefolkning. Jag försökte hålla skenet vid liv tills ena började sancka om gator i området som jag hade noll koll på och den andra hörde Grace fråga efter mamma. Men det var kul ändå, lite kiwiaccent kanske man har skrapat på sig. Sen hem söva Grace för att sedan gå en promenix med hundarna, observera strålande sol och drygt 23° = sportbh och shorts + massa solkräm. (såg nu att jag blivit väldigt röd ändå = måste bli bättre på att smörja in mig ÖVERALLT)

Väl tillbaka var Grace vaken och Dee åkte och hämtade pojkarna, nu skulle vi alltså jobba dubbelt under nästan tre h, första gången som det händer. Men värdmamman började med trädgårdsarbete så jag passade på att umgås med pojkarna, gunga, kicklas, spela rugby, kramas, bara njuta av vädret ute m.m. Eftermiddag försvann fortare än kvickt och det var dags att åka till friidrotten med Sam och George. Där fick jag beskåda många härligheter som när en 18årig pojke ska förklara hur höjdhopp går till för 15st femåriga killar som hellre ville kramas. Eller se 25st femåriga killar och tjejer försöka lära sig rytmen till att hoppa häck under 15 min, "över, ett, två, tre, över, ett, två, tre osv" eller som då de skulle lära sig diskus. En pojke går fram i "kast ringen" snurrar disken (hahaha disken) hejvildt men får iväg den åt rätt håll. I det ögonblicket inser jag att de andra barnen sitter i en klump 1m bakom kasstaren (är det ett eller två s?), lite spänning i vardagen så att säga. George försökte med frisbee tekniken och en annan med kulstötningstekniken och en tredje med "slunga i väg den tekniken". Man ska inte skratta men det var svårt att låta bli. Jag har även sett Sam spöa alla motståndare i 800m löpning och sett han hoppa längdhopp. Samt att få uppleva ett moment i bilen på vägen hem då George säger " Frida, vet du en sak? Jag träffade en vän i dag på friidrotten, han heter Tomas. Kan inte du skriva en lapp med dessa frågor på tills nästa vecka? Vart bor du? Vart går du i skola? Vad har du för nummer? Jag sa: självklart gör jag det!

Kan bara sammanfatta dagen som händelserik, mina pojkar bör fortsätta med friidrott, solen här påverkar huden trots solfaktor 50+ och att en heeeldag ute i det fria här gör Frida otroligt trött, Godnatt! (Ha en bra dag)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback