10poäng till mig

Idag är första dagen på snart fyra månader som Grace har varit extremt "grumpy" för mig offentligt och ja hon var faktiskt i ett extremt dåligt mode under alla mina 10h jobbtimmar. När ungen under musicgroup lägger sig ner på golvet skriker nej och springer runt utan minsta intresse i att lyssna på mig blev det nästan lite pinsamt och de andra mammorna började fråga mig vad som hänt med den lugna ungen. Vi lämnade lokalen två ggr, men sen blev hon lite bättre. Så med denna arbetsdag så kan man ju tro att dagen skulle klassas som en "b"-dag, men inte. För min middag, i dag var andra gången sedan jag kom hit som jag fick fritt fram i köket (som jag har längtat)  jag gjorde Fridas speciella potatismos och köttbullar (fick ju till och med göra ströbrödet till köttbullarna så de kallar jag hemmagjorda). Både barn och vuxna var helt lyriska, 10poäng till mig! (jag frågade min värdmamma en annan gång om jag fick göra köttbullar men fick då till svar att de inte tycker om det)
 
Sedan släpade jag mig iväg till gymmet, det var 22grader ute och jag ville så gärna gå ut och springa men då ryggen, nacken, hälsenor och benhinnor inte vill att jag ska springa asfallt fick jag allt pallra mig till gymmet och vilket pass sen, allt gick så lätt. Jag körde cykelintervaller och 5minuters intervaller med extremt motstånd på X-trainern på tredje och sista var jag så slut men ville inte ge mig - och jag överlevde. Sedan sprang jag en kortis på löpbandet, kunde inte låta bli och måste vänja kroppen vid löpning så fem minuter är mer än inga minuter alls. Kloka ord från Frida och sedan toppade jag det hela med nästan 40minuter bålstyrka. Nu är Frida nöjd.

Ha en bra dag Sverige!

Grattis till dig älskade farmor på din födelsedag i dag, hoppas du har det fint på spat!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback