touch-rugby

Denna sport gör mig lite lätt galen, men den är samtidigt otroligt kul att spela. Varmför ska tjejernas "mål" vara värda två poäng medan killarnas endast är värt ett? Varför finns det regler på hur många tjejer det måste finnas på planen och inte på antalet killar? Varför kommenterar åskådare att "a men de har ju nästan bara tjejer på planen"? När barn spelar, som George så spelar inte kön någon roll. Nästan så att tjejer kan vara lugnare och bättre på att ta instruktioner, det gäller i alla fall för Geroges lag. Visst när vuxna spelar att det kan vara en fördel att vara kille då det rent fysiskt skiljer. Men för femåringar så spelar det ingen roll! Men ett plus är ju att tjejerna i alla fall får spela i shorts och slipper klänning/kjolen de måste ha på netball:en.
 
Aja, sjukt kul är det att spela i alla fall, jag har bara spelat lite med barnen och när vi haft gäster över. Inte någon seriös match än alltså. Och enligt Dee var jag riktigt duktig för att vara nybörjare (mina fotbollsskills kanske gör lite nytta, hehe) - ni fattade ironin va?
 
Bilder från förra fredagen då det var matchdag. Jag var tvungen att åka hem så jag missade Jacks' match men George spelade lika 4-4 och Sam vann med massor (som vanligt). 
Helt okej miljö att spela i i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback