framtid och baktid - jag föredrar nuet

En ganska värdelös men ack så nödvändig dag har passerat. Jo jag lämnade faktiskt sängen för en åktur i bilen i morse, men annars har jag inte rört många fenor. Planerat lite inför de kommande resorna har dock hunnits med, annars kurerar jag mig mest. Kallas också, egentid. Lyssnar på julmusik, läser, går igenom bilder, städar lite, äter någon biskvi, tvättar, klämmer lite på julklapparna hemifrån som befinner sig under sängen (mamma - jar har listat ut fyra av paketen nu ;)), tänker på livet, funderar över framtiden och baktiden. Som mamma sa igår; Tänk att du lever i framtiden, precis som hedenhösarna. Som ni kanske ser har jag bytt header på bloggen också, ibland saknar jag dagar som denna i detta liv jag lever här.

I dag är det fem månader sedan jag lämnade Sverige, jag förstår inte var tiden tar vägen. När jag kommer hem från semestern så har halva mitt år passerat. Tanken skrämmer mig, hur ska jag hinna med allt? Men nästa halvår innehåller så mycket skoj att det nog bara kommer att försvinna i en vinande fart.

Nordötrippen (återkommer i ett annat inlägg om den) (december/januari)
Östkusten inkl. "första" soluppgången i världen (februari)
Wellington (mars)
Besök hemifrån (om de nu kan boka någon gång) (mars)
Sydön (11-27april)
Samoa (maj)
Australien (juni)
+ allt annat smått och gott, black water rafting, Waiheke Island, surfing, födelsedagsfiranden, rugbykikande m.m.
 
 

Kommentarer
margaretha säger:

så.. inte fler än fyra...har du legat av dig ;)

Svar: Va? :-o
Frida Karlsson

2013-12-22 | 08:17:30
Bittan säger:

God Jul och Gott Nytt År Frida !
Du verka ha det bra och jag hoppas att det fortsätter så. Det ser ut att bli en riktigt rolig avslutning med de resor som ni har planerat. ha det bra och sköt om dig så hoppas jag att vi syns nästa år när du har kommit hem./kram.

Svar: God Jul och Gott Nytt År till er med! Ha en riktigt mysig jul :)
Det rullar på här och framtiden ser jag fram emot. Det lär vi göra! Kram
Frida Karlsson

2013-12-23 | 10:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback