en vanlig babblande kväll

Det har hänt så mycket på senaste tiden. Jag har hunnit med en hel del, både fysiskt och psykiskt. Det märks i kroppen och knoppen (noll fantasi) att jag jobbat varje vecka sedan jag kom hit. Det är rätt skumt att jag kan säga att efter denna vecka har jag klarat av hälften av alla jobbdagar, sjukt vad tiden går fort. Jag har 8st arbetsdagar kvar till min första riktiga semester, den kommer verkligen att bli välbehövlig. Men jag har även hunnit med att boka allt boende för semestern, köpt flygbiljett till Wellington och till sydön + att boka resan till Samoa. Jag har även mejlat flygbolaget ang. att boka om min hemresa från mars till juni (har strykit halva juli då jag kände att jag måste hem till Sverige och tjäna lite pengar innan universitetsstudierna börjar).
 
Grace har varit sjuk, en 24h variant som inkluderade allt mellan enormt hög feber och kräkningar. Men nu så mår hon prima igen. Jag har även fått frågan på gymmet av en kille om vi skulle ses. Jag har inte svarat än. Jag har gått på en julmarknad i 25gradig värme och gjort egen mandelmassa som blev otroligt god men tyvärr inte gick att baka med (mandelbitarna var för stora...). 
 
Så ser mitt liv ut just nu. Uppdatera mig om ditt tack.

Kommentarer
Amanda säger:

Fin uppdatering! Senaste från Sverige: jag letar på alla bloggar jag kommer på för att slippa undan den betygsavgörande samhällsuppsatsen om orsakerna bakom pojkars sämre studieresultat, idrottsuppsatsen där jag ska agera livscoach (kul, men tidskrävande) och en religionsuppsats där jag ska jämföra en hemsk film (last temptation of christ) med lukasevangeliet. mitt i allt detta är elevkåren kaos och jag skulle vilja lägga så mycket tid på det och så ska en julavslutning planeras. dessutom har jag fått jobb, jobbar på max och det är verkligen magsårsframkallande. Julafton om mindre än två veckor och här är det grönt och 5 plusgrader och endast en julklapp är inköpt - hur ska man ha råd med resten? på lördag ska jag och marcus i alla fall till hovet och lyssna på Håkan Hellström- sett fram emot det sen augusti så det blir höjdpunkten.

Sorgen är stor över kollot. Antar att nyheterna nått även dig och att det verkar som att det inte blir en tredje sommar för oss? minimum 23 år och frälsis egna barn. Utifall att jag inte får uppleva en till sommar kommer saknade vara stor, men jag får försöka vara tacksam för de två somrar jag fick vara med om. De var de bästa i mitt liv.

Så kul att höra att du har det bra där - undra om du någon gång mött på min kompis som också är där nu? Hon bor inne i Auckland med sin pappa det här året, vet inte riktigt vad hon göt, ett sabbatsår från skolan vad jag förstått i alla fall...?

Nu borde jag dock ta mitt förnuft till fånga och fortsätta analysera rapporter av Inga Wernersson (whoo??) till samhällskunskapen.

Njut av värmen åt mig är du bussig!! Kraaaam!

Svar: Haha, är det något som jag inte saknar här borta så är det allt skolarbete. När jag slutar om dagarna så slutar jag, okej en learning story ska skrivas varje månad men det är ingenting i jämförelse med vad du går igenom. Kaoset innan jullovet.. usch. Slit inte ihjäl dig, du måste hinna leva och njuta av det också!!! Åh, härligt med Håkan, du får njuta av mig då!
Jag fick mejlet, blev rätt arg kan man säga. Jag säger bara lycka till för kolloledningen att hitta ungavuxna (23års åldern) att vilja sommarjobba.. Men det är deras problem. Min ilska och panik över att inte ha ett jobb när jag kommer hem ledde till ett mejl till min bror som lugnade mig och nästan gav mig löfte om ett jobb - bra att ha en bror med kontakter. Jag tror dock att det för med sig något gott, vi måste titta upp och söka andra vägar för att tjäna pengar. Efter nästa sommar kan jag förhoppningsvis kunna utöka mitt CV med både kassakunskaper, caféjobb osv. vilket är bra för framtiden!

Jag har inte träffat så många som bor i centrala, ogillar att åka dit! bara massa med bilar haha Föredrar att resa eller hänga på norra delen.

Lycka till, glöm inte hur bra du är!
Ska jag göra (låg på stranden i två h på arbetstid i dag med lilltjejen) ps. njut av julen åt mig! KRAAM
Frida Karlsson

2013-12-11 | 21:33:30
Bloggadress: http://amandatillenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback