dan före dan före dan före dopparedagen

 
Jullovet närmar sig med stormsteg även för mig nu. Sedan i torsdags har jag tillsammans med familjen befunnit mig en timme norrut i Mangawhai för en härlig start för både barn och föräldrar på semestern/jullov. Jag åkte hem idag för att jag inte kände mig på topp - nu fick jag en hel eftermiddag/kväll att pyssla runt själv här hemma. Fler sådana dagar åt Frida tack. Det har annars varit underbart att vara iväg lite, vi hyrde ett hus med pool, sjukt nära till havet och bara miljöbytet gjorde gott åt hela familjen. 
 
Idag satt jag i bikini på en strand, solbrillorna på, solkyddsfaktor 50 på solkrämen och lyssnade på julmusik. Den ekvationen är skum, men den går ihop. Julen här är inget jag kommer att sakna när jag nästa år sitter hemma och firar den på det "normala viset". Men det ska bli intressant att se hur man firar jul i ett annat land i en annan kultur. Hur som helst så föredrar jag mina 25° och strålande sol framför Örebros 5° och INGEN snö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback