Vad alla ska notera att det faller iskristaller från himlen miljoner mil bort

Första snön faller i Sverige, här stiger graderna sakta men säkert. Sveriges landskap blir allt gråare efter en färrik höst. Ändå skär det i mig. Jag älskar ju hösten så himla mycket, världen står i brand för att sedan gå över i riktigt "tråkväder" - då det är tillåtet att sitta under en filt och pyssla till ljudet av vacker musik och till doften av levande ljus. Istället är jag påväg mot sommar, shorsdagarna blir fler och halsduken är numera placerad längst in i garderoben. Det är juvligt men det var ändå snön där hemma som fick mig att längta lite hem, det är andra stunden på tre månader som jag har haft en aning hemlängtan, så jag antar att det var på tiden. 
 

Kommentarer
margaretha säger:

fin bild - ny klänning? dom lila blommorna i gräsmattan är det såna som vi (farmor) har oxå mellan häcken och vinbärsbuskarna o som kommer på hösten här?

Svar: Nej, det är min blåa klänning med vita prickar, den är gammal. NIx, de lila blommorna växer egentligen på trädet som gungan hänger i. Det är ett fruktträd av ngt slag.
Frida Karlsson

2013-10-19 | 09:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback