Tankar, drömmar och födelsedagspanik

De senaste dagarna har jag haft lite ångest inför min 20-årsdag, observera att jag fyller i slutet av februari... Ångesten och kaoset uppstod väl ungefär i samma sekund som jag fick klart för mig att min värdfamilj är på festival den helgen som inkluderar min födelsedag. Många skulle säkert WOW, nice festa hela natten då huset är tomt. Inte Jag dock, jag fick ångest över att vakna upp själv mitt ute i ingenting på min födelsedag, på min TJUGOÅRSDAG! Så det har varit mitt stora tankeämne den senaste veckan hur jag ska lösa detta, Jessika lovade att sova hos mig och jag vet att det blir bra i slutänden. MEN, natten som var så drömde jag något underbart, fast även lite jobbigt. 


Så här gick drömmen till: Jessika kunde inte komma över till mig den 21/2 (asså på fredagskvällen) då hon sa att hon var tvungen att hoppa in och jobba, jag suckade men hon lovade att vara hos mig innan jag vaknade på lördagen (min födelsedag). Jag lämnade dörren olåst och gav grindkoden till henne för att sedan acceptera att jag var ensam under natten men sedan skulle Jessika vara hos mig och vi skulle ha kul heela dagen på stranden. Jag vaknar på lördagen och hör stämsång "ja må hon leva, ja må hon leva", nog för att Jessika är en bra sångerska men inte kan hon då göra flerstämmigt själv inte.. Dörren öppnas och där står Jessika och mina femtedelar, mina älskade och saknade vänner från gymnasiet och jag fattade ingenting. Jag frågade dem vad de gjorde här och de sa; du fyller 20-år och självklart ska vi vara hos dig och fira så vi kontaktade Jessika och styrde upp en resa hit som överraskning.

Sen vaknade jag.

Snacka om att min ångest inför födelsedagen gått överstyr! Men drömmar sägs ju vara en blandning av det som hänt nyligen och jag har båda skypat och pratat med mina saknade femtedelar under veckan. Jag blev allt lite besviken när jag vaknade upp och insåg att rummet var tomt och att det återstår flera månader tills jag överger tonåren.

Kommentarer
tova säger:

ÅÅÅÅÅÅååååå vi måste skypa snart, SAKNAR DIG SÅ

Svar: jaaa, det måste vi verkligen. PUSS <3
Frida Karlsson

2013-10-26 | 11:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback