Hobbiton

Perfektionist eller över nördig på detaljer måste ressigören av Lord of the rings vara (kommer inte på namnet). Olika dörrknoppar, ett öppet fönster, olika former på brevlådorna, en miniatyr trädgård med riktiga blommor. Kläder på klädstrecket, en filt hängande över staketet, mossa och förslitningar allt för att göra det så lika dåtid som möjligt. Plattor upp mot huset eller en liten grusgång. Allt så otroligt verkligt och snyggt gjort, inget gjordes halvdant. Jag är imponerad av denna perfektionism och sen blev det ju rätt bra filmer också, har jag hört.

Historien bakom varför de valde just denna plats, är rätt frän i sig. I korta drag så var det ungefär så här: De hade bestämt platser att filma de olika delarna av hobbiton på men så flög dem över Nya Zeeland och fann en sjö och "partyträdet" - precis så som det var beskrivet i boken. De landade, knackade på hos bonden som ägde marken och frågade om de fick spela in Lord of the ring där. Jag tror den bonden är rätt nöjd i dag att han gick med på det.
 

Kommentarer
Margaretha säger:

ser supermysigt ut - tror jag måste ta och titta på filmen...

2013-10-07 | 08:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback